Cara Buat Duit Dari Rumah Tetapi Lumayan

cara buat duit dari rumah tetapi lumayan

Hampir semua orang di dunia ini sentiasa mencari-cari cara paling mudah buat duit tetapi lumayan. Pada kali ini saya akan memberikan idea kepada anda cara buat duit dari rumah tetapi lumayan. Baca tajuk pun dah power kan? Jom baca ayat demi ayat kat bawah ni..

Dengan hanya berada di rumah kita sebenarnya boleh menjana pendapatan yang sangat lumayan. Itu pun melalui cara dan kaedah yang betul baru kita dapat buat profit hanya dari rumah. Untuk buat duit dari rumah hanya satu syarat sahaja diperlukan iaitu buat kerja berdasarkan passion anda. Maksudnya buat kerja base on minat anda yang mendalam bagi sesuatu kerja tersebut. Sebab tanpa minat, anda tidak akan bertahan lama dalam apa jua bidang yang anda ceburi.

Berikut adalah caranya. Pilih sahaja cara yang sangat sesuai dengan anda.

1) Buat video lepas tu upload di youtube. Pihak google akan bayar berdasarkan paparan iklan yang dibuat oleh advertiser. Antara video yang boleh dibuat seperti cara buat kek, hobi, lifestyle, cara kreatif buat sesuatu benda dan tips sesuatu perkara. Masyarakat luar negara ramai yang cuba cara ni dan ramai juga telah menjadi jutawan. Antara youtuber Malaysia yang kaya raya adalah Zukieee, Syahmi Syazli, Alief Irfan dan Kokom.

2) Buat blog. Konsepnya sama seperti buat video cuma kena rajin dan pandai menulis. Pihak google juga telah menyediakan platform blogspot untuk memudahkan para blogger lontarkan penulisan kreatif mereka seterusnya para blogger boleh apply google adsense untuk menjana pendapatan. Anda juga boleh menggunakan platform wordpress dan menggunakan domain berbayar. Bagi mendapat ranking yang bagus dalam enjin carian, anda perlu mahir dalam aspek teknikal iaitu SEO supaya artikel mudah dicari oleh pengguna. Semakin tinggi views semakin tinggi jumlah klik iklan google diweb anda maka semakin tinggilah income anda. Saya pernah jumpa orang buat puluhan ribu setiap bulan hanya melalui blog.

3) Buat nasi lemak dari rumah. Melalui kaedah ini anda perlukan sedikit kemahiran membuat nasi lemak supaya sedap dan sedikit kemahiran marketing. Untuk membuat nasi lemak supaya sedap anda boleh google sahaja untuk mencari resepi terbaik nasi lemak. Setelah siap anda boleh memasarkan produk anda ke kedai-kedai makan, buka gerai kecil dan pasarkan secara online melalui fb. Jika sebungkus nasi lemak berharga RM2, bilangan ada 100 bungkus, anda akan memperolehi keuntungan kasar sebanyak RM200 sehari. Kalau anda buat melebihi 100 bungkus dan dalam sebulan berapa banyak income dah anda akan dapat. Lu kira lah sendiri haha..

4) Buat kuih, kek, cup cake dan lain-lain resepi yang anda terer buat. Konsepnya sama macam nombor 3 kat atas

5) Pasarkan produk kat mudah.my, ebay, amazon atau shopee melalui kaedah dropship. Iaitu jual barang orang lain dan anda dapat komisen. Anda boleh google sendiri bagaimana kaedah dropship berfungsi

6) Buat produk kosmetik sendiri tapi kos memang besar lah

7) Buat satu produk yang power dan viralkan

Walau apa pun bidang bisnes anda ceburi, kalau anda tak buat empat perkara ini bisnes anda tidak boleh pergi jauh. Kalau jadi jutawan pun sekejap sahaja lepas tu anda akan jatuh semula. Jika anda buat 4 perkara ini in shaa Allah anda akan jadi jutawan dunia dan akhirat. Berikut adalah 4 perkara yang saya maksudkan :

1) Buat baik pada ibu dan bapa
2) Tahajud
3) Dhuha
4) Sedekah

Keempat-empat perkara ini adalah kunci kepada kejayaan yang sebenar. Cuba buat dahulu baru anda percaya betapa ajaibnya perkara ini. Percaya sebelum berjaya. Buat secara konsisten dan amalkan sehingga mati.

Ok setakat ini dahulu cara buat duit dari rumah tetapi lumayan pada kali ini. Diharap anda dapat sesuatu dalam perkongsian saya ini. Jumpa lagi.

No comments:

Post a Comment