Tips elak ditipu oleh panggilan bank dan ejen insuran

Tips elak ditipu oleh panggilan bank dan ejen insuran


Dalam bulan Ramadan yang mulia ini, perlu lah kita mengambil kesempatan yang ada untuk mencari atau mengumpul seberapa banyak yang boleh amalan kebaikan kita. Itu lebih memberi manfaat kepada kita, bukannya ambil peluang menipu orang sana-sini dengan panggilan palsu. Kononnya dari operator bank maybank la, bank barisan nasional la, bank bumiputera la, bank islam la dan sebagainya.

Cara macam ni dah lapok la. Buang la perkara bodoh tu dari otak anda bagi korang yang buat perkara seperti itu. Minta maaf AA cakap, bukan nak menyalahkan sesiapa akan tetapi ini hak kita bersama untuk menasihati antara 1 dengan yang lain. Bank negara malaysia tak pernah nak call kita untuk pengesahan bagai. Tu semua karut je, jika ada urusan mustahak atau lebih di kenali sebagai SULIT, ia akan berurusan dengan kita melalui surat-menyurat. Bukannya dengan menelefon kita sesuka hati dia je untuk minta semakan nombor bank dan sebagainya. Haa kan dah kena bodoh dengan si cerdik pandai ni.

AWAS!! Penipuan licik/scam di talian selalu saja ada dengan berbagai cara dan trick. Minta jauhlah! apabila si bodoh diperbodohkan oleh si pandai...si bodoh pun berkata bodoh dan si pandai mengherdik si bodoh kerana kebodohannya tak menjadi.Tahniah si pandai kerana berjaya memperbodohkan si bodoh yg cuba berlagak pandai tapi hakikatnya kebodohannya berjaya dibongkarkan. Apabila si bodoh kantoi,lalu perkataan bodoh keluar dari mulutnya,maka bodohnya dua kali ganda daripada akalnya.hahahaha..Good job si pandai...Sekian untuk artikel tips elak ditipu oleh panggilan bank dan ejen insuran pada kali ini.


Dipetik dari:http://amad-jalanan.blogspot.com/2014/07/tips-elak-dari-di-tipu-oleh-panggilan.html

No comments:

Post a Comment