Cara buat duit dengan youtube

cara buat duit dengan youtube

Anda mungkin tertanya-tanya bagaimana cara buat duit dengan youtube. Bagi mereka yang sudah biasa dengan program Google Adsense mungkin takde masalah sangat berkaitan benda ni. Bagi yang belum biasa lagi saya akan terangkan bagaimana cara buat duit dengan youtube ini.

cara buat duit dengan youtube

Sebelum anda menjana pendapatan melalui youtube, anda perlulah mempunyai akaun youtube terlebih dahulu. Bak kata orang sebelum anda dapat buah rambutan, anda perlulah panjat pokoknya dahulu. Ok caranya begini :

1) Create akaun kat youtube nanti anda secara automatik create akaun gmail sekali. Masa sign up gmail letak je daripada Malaysia.

2) Sila upload video dahulu kat youtube. Pilih video-video yang how to (pembelajaran). Video dalam english ya.

3) Upload 3-5 videos. Then mohon kat monetize.

4) Tunggu respons daripada Google. Saya punya dapat dalam masa kurang 5 jam.

5) Make sure seblum upload video channel kita tu location buat BUKAN malaysia. Pilih australia ke us ke.. biasanya kalau kita view channel org mesti kita boleh tgk kat location org tu asal mana kan. So kat situ jugak kita kene pilih australia atau us.

6) Tapi mohon cara ni dia akan kasi kita view iklan kat youtube atau partner ngan google. Melalui iklan tersebutlah kita boleh jana duit.

7) Step paling penting adalah tukar location my Channel tu ke Australia @ USA, sebab kalau Malaysia tak dapat nak monetize.

8) Tak perlu tunggu ada views baru nak mohon. Lepas upload 3-5 videos terus je mohon.

9) Make sure location channel tu ubah dri malaysia ke australia ke atau us ke baru bahagian permohonan adsense tu ada. Sama seperti item 5 dan 7.

10) Selepas sahaja akaun anda diluluskan oleh pihak Google, anda boleh mengupload video sebanyak mungkin.

11) Pastikan video yang anda upload tu bukan yang copyright. Kalau tak sia-sia je.

12) Semakin tinggi views video anda semakin cerah peluang anda untuk jana pendapatan.



Ok, Semoga berjaya. Anda akan dapat akaun adsense tu hanya boleh guna di youtube @ blogspot dan yang sewaktu dengannya je. Kalau nak guna untuk domain anda sendiri, anda kena submit domain anda tu.

Setakat ini sahaja rahsia cara buat duit dengan youtube, kalau ada sebarang pertanyaan boleh tinggalkan diruangan komen dibawah :)

48 comments:

  1. Still lagi x fhm...huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya boleh ajar untuk youtube adsense

      Delete
    2. saya boleh ajar untuk youtube adsense

      Delete
    3. Boleh saya berhubung dengan tuan?

      Delete
    4. sham sudah dapat berhubung ?

      Delete
    5. saya masih xpaham. boleh saya berhubung dengan tuan untuk belajar dengan lebih details.

      no telefon saya 0136329778 (Armey)

      Delete
    6. saya pun tak faham..boleh tak saya belajar dengan tuan-tuan semua.

      Delete
    7. Saya nak belajar juga no hp 01127040478. Masih kurang faham cara diterangkan di atas.

      Delete
    8. saya pun tak faham..boleh tak saya belajar numb wassp saya 01126147236

      Delete
  2. Replies
    1. keje part time dirumah buat duit
      anda bole lihat sistem secara percuma disini
      http://formulaluarbiasa.com/recommends/salbiah

      Delete
  3. suri rumah menjana rm38,000 sambil jaga anak dirumah anda bole lihat sistem secara percuma disini
    http://www.formulaluarbiasa.com/recommends/salbiah
    saya tunggu anda disana...........

    ReplyDelete
  4. Salam... # income rm900 sehari -FREE REGISTER tiada apa2 bayaran yang dikenakan.. (Kalau anda rasa program nie menipu..anda x rugi apa2 pun... -anda tak perlu keluar modal pun kan?? -tak perlu cari org.. -tak perlu jual atau beli barang... -syarat kelayakan : -anda ada FACEBOOK/WHATSAPP/WECHAT dan tahu guna komputer sikit2,termasuk laman sosial yang lain.. anda perlu open link di bawah dan register..anda terus dpat 25usd x 3.4 = rm 85.00.. lepas tu anda akan dapat link anda sendiri dan copy ayat2 saya ini paste kat fb/tweeter dan sebagainya.. setiap org yg buka link anda, anda akan terima ganjaran sebanyak 10usd x 3.4 = rm 34.00 mudahkan?? duit anda boleh pilih samada duit masuk ke acc bank atau cek akan dipos ke alamat rumah anda.. register PERCUMA sila isi kat sini.. xsalah kan kalau mencuba..
    http://peruserpaid.com/?ref=4307

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro, u dah pernah dapat income? Pernah keluarkan?

      Delete
  5. Saya dah dapat adsense dari youtube. Masalahnya ada keluar peringatan " this adsense ads for youtube only" . Saya belum dapat guna dalam blogspot. Ada nasihat?

    ReplyDelete
  6. Yg buat video how to tu ciplak org punyer vid ke?

    ReplyDelete
  7. Yang video how to tu ciplak orang punya ke. Mohon reply ya

    ReplyDelete
  8. Kalau ciplak video orang annti kena copyright isu. Better buat video sendiri.
    Buat video tentang apa yang kita minat.

    Cara nak masak puding ke, install game ke, skill Fifa ke,

    Buat je yang simple 2 3 minit.

    Pakai handphone je senang. Good Luck

    ReplyDelete
  9. Semakin ramai sedar kebaikan simpan emas
    1 dinar 1 bulan
    1tahun ada 12 dinar
    Kempen Simpanan Emas demi masa depan

    Like page POWERGOLD OWSEM.. Page Perkongsian ilmu tentang emas

    https://m.facebook.com/profile.php?id=841261929229324


    Daftar percuma di www.lubukemasmurah.com/norhidayah7139
    Dan klik like page #‎powergoldowsem
    https://m.facebook.com/profile.php?id=841261929229324

    ReplyDelete
  10. http://myinvitepay.com/?ref=168002

    ReplyDelete
  11. Salam... # income rm900 sehari -FREE REGISTER tiada apa2 bayaran yang dikenakan.. (Kalau anda rasa program nie menipu..anda x rugi apa2 pun... -anda tak perlu keluar modal pun kan?? -tak perlu cari org.. -tak perlu jual atau beli barang... -syarat kelayakan : -anda ada FACEBOOK/WHATSAPP/WECHAT dan tahu guna komputer sikit2,termasuk laman sosial yang lain.. anda perlu open link di bawah dan register..anda terus dpat 25usd x 3.4 = rm 85.00.. lepas tu anda akan dapat link anda sendiri dan copy ayat2 saya ini paste kat fb/tweeter dan sebagainya.. setiap org yg buka link anda, anda akan terima ganjaran sebanyak 10usd x 3.4 = rm 34.00 mudahkan?? duit anda boleh pilih samada duit masuk ke acc bank atau cek akan dipos ke alamat rumah anda.. register PERCUMA sila isi kat sini.. xsalah kan kalau mencuba..http://myinvitepay.com/?ref=212910

    ReplyDelete
  12. Kalau letak URL kat dalam video tu blh monetize tak? cth http://mibestmobile.bogspot.com

    ReplyDelete
  13. Salam... # income rm900 sehari -FREE REGISTER tiada apa2 bayaran yang dikenakan.. (Kalau anda rasa program nie menipu..anda x rugi apa2 pun... -anda tak perlu keluar modal pun kan?? -tak perlu cari org.. -tak perlu jual atau beli barang... -syarat kelayakan : -anda ada FACEBOOK/WHATSAPP/WECHAT dan tahu guna komputer sikit2,termasuk laman sosial yang lain.. anda perlu open link di bawah dan register..anda terus dpat 25usd x 3.4 = rm 85.00.. lepas tu anda akan dapat link anda sendiri dan copy ayat2 saya ini paste kat fb/tweeter dan sebagainya.. setiap org yg buka link anda, anda akan terima ganjaran sebanyak 10usd x 3.4 = rm 34.00 mudahkan?? duit anda boleh pilih samada duit masuk ke acc bank atau cek akan dipos ke alamat rumah anda.. register PERCUMA sila isi kat sini.. xsalah kan kalau mencuba.http://myinvitepay.com/?ref=237399

    ReplyDelete
  14. Salam admin..tumpang iklan.Dikehendaki Online pekerja kerja Internet. Kerja hanya melalui Internet. Bekerja sambilan di rumah. Anda boleh mendapat $ 1500-2500 / bulan bekerja 1-2 jam / hari, tidak kira di mana anda tinggal. Ini adalah pekerjaan kemasukan Data tulen & pekerjaan Internet. Tiada pelaburan yang diperlukan. Hanya pertanyaan serius sila. Untuk maklumat lanjut lawati http://www.earnparttimejobs.com/index.php?id=5381373

    ReplyDelete
  15. Aku msih xfhm

    ReplyDelete
  16. Ramai yang nak tahu cara buat duit dari youtube nampaknya. Bolehah belajar dari panduan pendapatan youtube.

    ReplyDelete
  17. bos kalo ada group wasup pasal ni add sy sekali ya

    ReplyDelete
  18. Perkongsian yang informative dan menarik. Thank so much.

    Nak buat duit dengan senang lawat je sini:

    https://wadiahtrading.com//index.php?refer=SAIDISUNGKAT

    ReplyDelete
  19. tuan macam mana nak bg tak kena third party match untuk lirik lagu

    ReplyDelete
  20. terima kasih atas perkongsian yea free2 meh la singgah web saya http://akakjalan2bajet.blogspot.my/

    ReplyDelete
  21. perkongsian yang sangat bagus, boleh la lawat blog saya juga
    http://akmal-network.blogspot.my/

    ReplyDelete
  22. Berminat nak belajar

    ReplyDelete
  23. j0m buat duit 0nline ,,
    http://csl.ink/1Nqr

    ReplyDelete
  24. thanks admin. perkonhgsian menarik. baru saya tahu youtube boleh buat duit. tapi berapa view minimum baru lulus monetize admin?.

    Btw admin. saya ada buat kerja online. siapa kata kerja online tak wujud. dah 10 tahun saya buat. sekadar kongsi kalau admin nak tahu.

    [Jemput ke blog saya untuk tips Kerja Part Time Online]

    ReplyDelete
  25. Dah ada akaun adsense, dah mula dapat hasil tak? Nak belajar step by step tak? 30 video tutorial kami sediakan :)

    ReplyDelete
  26. Nak buat duit di youtube senang je...rakam je aktiviti harian kita. Pakai phone pun boleh. Pastu terus upload d youtube.

    Settle masalah. :)

    ReplyDelete
  27. Saya Pun Masih Tak Faham..Rasa Mcm Rumit Sngt Neh

    ReplyDelete
  28. Salam.saya berminat nak belajar teknik jadi youtuber a-z...ade group tak...thanks

    ReplyDelete
  29. tak de masalah ke kalau kita letak lokasi tu kat australia ke..US ke?

    ReplyDelete
  30. Sekarang ni dah ada syarat baru untuk buat duit dengan Youtube mulai 16.1.18. Syaratnya pun dah semakin ketat. Perlu ada 1000 sub dan 4000 jam tontonan baru boleh monetized

    ReplyDelete
  31. (Then mohon kat monetize) bole jelaskan lg details..x paham

    ReplyDelete
  32. Nama saya Julia Simon, saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi nasihat kepada semua orang agar berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman Internet kerana begitu banyak pemberi pinjaman internet di sini adalah semua penipu dan mereka hanya berkongsi cerita untuk menipu wang anda, saya memohon pinjaman $ 150,000 dari seorang wanita di Jerman dan saya kehilangan jumlah $ 10,000 tanpa mendapat pinjaman,

    Pada tarikh 2 September, 2017, kawan saya Wulan Sari di tempat kerja saya memberitahu saya bagaimana dia memohon pinjaman dari Global Finance Limited dan akhirnya dia menerima pinjamannya. Saya tidak pernah mempercayainya sehingga saya pergi bersamanya ke bank untuk mengesahkannya dan saya kagum kerana saya telah kehilangan banyak wang hanya untuk mendapatkan pinjaman untuk keluarga saya.

    Semoga ALLAH memberkati ibu yang baik untuk apa yang dia lakukan kepada saya dan keluarga saya, saya memberitahu kawan saya untuk memperkenalkan saya kepada ibu yang baik. Augsuta Ibramhim, Global Finance Limited, dia melakukan dan saya memohon pinjaman sebanyak $ 45,000.

    Saya mematuhi terma dan syarat pinjaman syarikat dan permohonan pinjaman saya diluluskan untuk saya tanpa tekanan dan kesukaran.

     Akhirnya, saya menerima pinjaman dalam akaun bank saya dan saya memanggil kawan saya Wulan Sari bahawa saya telah menerima pinjaman dan saya juga telah memperkenalkan begitu banyak orang kepada ibu yang baik Puan Augusta Ibramhim.

    Saya mahu anda yang membaca kesaksian saya untuk menghubungi ibu yang baik jika anda memerlukan pinjaman supaya anda juga akan memberi keterangan mengenai muhibah ibu yang baik.

    jadi saya menggunakan jalan ini untuk memaklumkan setiap orang Indonesia dan orang lain yang sesuai untuk membaca kesaksian saya dan dia memerlukan pinjaman untuk dihubungi
    Puan Augusta Ibramhim melalui EMAIL: [augustaibramhim11@gmail.com]

    Anda masih boleh menghubungi saya jika anda memerlukan maklumat lanjut melalui EMAIL: juliasimon460@gmail.com
    Anda juga boleh menghubungi rakan saya Wulan Sari melalui EMAILnya: sariwulan3600@gmail.com

    sekali lagi terima kasih semua untuk membaca kesaksian saya, dan semoga ALLAH terus memberkati kita semua dan memberi kita hidup dan kemakmuran

    ReplyDelete
  33. Mcm mn nak DPT duit dari YouTube.. dia melalui akaun bank ke.?

    ReplyDelete
  34. Assalamualaikum...min saya still tak faham canne nk buat tuu...saye dahh upload 1 video...https://youtu.be/vimZ-NHYN6U

    ReplyDelete
  35. Assalamualaikum...min saya still tak faham canne nk buat tuu...saye dahh upload 1 video... https://youtu.be/vimZ-NHYN6U

    ReplyDelete